Nyheter och information

Här har vi samlat den information du som Everydaycardkund kan behöva. Precis som tidigare loggar du in på Everydaycard online för att se transaktioner med mera - inget är ändrat där.  

Aktuellt

  1. Nordea Finance har nu överlåtit Everydaycard till Entercard.
  2. Du som ingår i överlåtelsen ska nu ha fått ditt nya re:member Mastercard.
  3. Du hittar all information samlad på remember.se/everydaycard

Frågor & svar

Om kortbytet

Nordea Finance överlåter rättigheter och skyldigheter gällande Everydaycard till Entercard, och nya  re:member Mastercard har skickats till de kunder som uppfyllde villkoren*.

  1. De nya korten kan användas fr.o.m den 5 mars. Du behåller samma PIN-kod samt köp-och kreditgräns som tidigare, men får ett nytt kortnummer.
  2. För att aktivera det nya kortet behöver du svara på några frågor om kundkännedom. Detta kan du göra på Mina Sidor från den 4 februari. 

*För att följa med i överlåtelsen behövde du:
- ha identifierat dig hos Nordea Finance senast den 15 december 2024
- ha sett till att du per den 4 mars 2025 inte har ett tillgodo över 999 kronor på ditt konto
- vara i fas med betalningarna av dina fakturor enligt villkoren
- vara folkbokförd i Sverige.

Kortvillkor

Årsavgift:    195 kr/år
Extrakort:     75 kr/år
Ränta*:         12,30/år (feb. -25, rörlig)
Administrationsavgift*: 35 kr/mån

*Gäller om ett lägre belopp är periodens saldo betalas.

Exempel (okt -24:)En nyttjad kredit på 20 000 kr som återbetalas under 12 månader ger en effektiv ränta på 16,81 %. Totalt belopp att betala: 22 880 kr. Snittbelopp/månad: 1 907 kr, inkl. administrationsavgift   

Fullständiga villkorpdf - Öppnas i nytt fönster

Reklamationer

Har du fått obehöriga köp eller dubbeldebiteringar på ditt kort?

Försök först lösa detta med säljföretaget. Går inte det är nästa steg att fylla i Nordeas kortreklamation (obs - 2 sidor). Anmälan måste vara Nordea tillhanda senast 45 dagar från det du fått ditt kontoutdrag. På nordea.se kan du läsa mer om hur du reklamerar olika typer av köp. Läs mer om hur du reklamerar & ladda hem en reklamationsblankett >>

Se din PIN-kod

Behöver du påminnelse om din PIN-kod?

  • Logga in på Everydaycard online
  • Gå i på 'Säkerhet/Visa PIN' i menyn
  • Klicka på 'Visa PIN-kod'
  • Din PIN_kod visas i 30 sekunder

Behöver du påminnelse om PIN-kod till ett extrakort? Då skickar du ett medelande om detta til Kundservice via mejlfunktionen i portalen. Extrakortinnehavaren får då sin PIN-kod per post.

Spärra ditt kort

Har du blivit av med ditt kort?

Då behöver du snarast spärra det Det gör du dygnet runt på följande nummer:

+4684025754

Är du utomlands kan du även anmäla förlusten till Mastercard-ansluten bank.

Bonus

Sista utbetalningen gjord januari 2025

Så beräknas bonusen:

  • Köp i matbutiker & på bensinstationer: 1% bonus
  • Övriga köp:

Total köpsumma upp till 19 999 kr/bonusperiod*: 0,5% bonus

Total köpsumma på 20 000 eller mer/bonusperiod*: 1% bonus

Sista bonusen betalades ut i januari 2025. Ingen mer bonus genereras på korten.

Kontakta oss

Everydaycard Kundservice:  08 - 402 57 54 (vardagar 9 - 17)
Säker mejl via Everydaycard online. Logga in och välj 'Meddelanden'