Nyheter och information

Everydaycard ges ut av Nordea Finance, och då everydaycard.se för närvarande inte är åtkomlig har vi flyttat in till nordeafinance.se. Här har vi samlat den information du som Everydaycardkund kan behöva. Precis som tidigare loggar du in på Everydaycard online för att se transaktioner med mera - inget är ändrat där. 

Sidan är under uppbyggnad - mer innehåll kommer!
(Kortet är tills vidare stängt för nya ansökningar)

Bonus
Försäkringar
Kortvillkor
Reklamationer
PIN-kod
Spärra kort
Frågor & svar
Kontakt

Samla bonus på dina köp

Registreras automatiskt när du betalar med kortet

Så här samlar du bonus:

  • Köp i matbutiker & på bensinstationer: 1% bonus
  • Övriga köp:

Total köpsumma upp till 19 999 kr/bonusperiod*: 0,5% bonus

Total köpsumma på 20 000 eller mer/bonusperiod*: 1% bonus

*En bonusperiod är 6 månader, fn maj-okt samt nov-apr. OBS! Spel, uttag och överföringar är som regel ej bonusgrundande.

Så här betalas bonusen ut:

Bonusen räknas i bonusperioder, f.n. maj-okt och nov-apr. I maj och i november sker utbetalning av intjänad bonus direkt till ditt Everydaycard. Enda kravet för utbetalning är att du gjort minst 5 köp under resp. bonusperiod.

Kortvillkor

Årsavgift:    195 kr/år
Extrakort:     75 kr/år
Ränta*:         13,30/år (nov. -24, rörlig)
Administrationsavgift*: 35 kr/mån

*Gäller om ett lägre belopp är periodens saldo betalas.

Exempel (okt -24:)En nyttjad kredit på 20 000 kr som återbetalas under 12 månader ger en effektiv ränta på 17,95 %. Totalt belopp att betala: 23 074 kr. Snittbelopp/månad: 1 923 kr, inkl. administrationsavgift   

Fullständiga villkorÖppnas i nytt fönster

Reklamationer

Har du fått obehöriga köp eller dubbeldebiteringar på ditt kort?

Försök först lösa detta med säljföretaget. Går inte det är nästa steg att fylla i Nordeas kortreklamation (obs - 2 sidor). Anmälan måste vara Nordea tillhanda senast 45 dagar från det du fått ditt kontoutdrag. På nordea.se kan du läsa mer om hur du reklamerar olika typer av köp. Läs mer om hur du reklamerar & ladda hem en reklamationsblankett >>

Se din PIN-kod

Behöver du påminnelse om din PIN-kod?

  • Logga in på Everydaycard online
  • Gå i på 'Säkerhet/Visa PIN' i menyn
  • Klicka på 'Visa PIN-kod'
  • Din PIN_kod visas i 30 sekunder

Behöver du påminnelse om PIN-kod till ett extrakort? Då skickar du ett medelande om detta til Kundservice via mejlfunktionen i portalen. Extrakortinnehavaren får då sin PIN-kod per post.

Spärra ditt kort

Har du blivit av med ditt kort?

Då behöver du snarast spärra det Det gör du dygnet runt på följande nummer:

+4684025754

Är du utomlands kan du även anmäla förlusten till Mastercard-ansluten bank.

Frågor & svar

Denna flik är under uppbyggnad, välkommen åter!

Enter your body paragraph..

Kontakta oss

Everydaycard Kundservice:  08 - 402 57 54 (vardagar 9 - 17)
Säker mejl via Everydaycard online. Logga in och välj 'Meddelanden'